yllll❤

另一个吸引人之处便是这部电影中的台词 也是最后在两个老人的婚礼上Claire 读出来的Sophie给她的信

Dear Claire,

“What” and “if” are two words as non-threatening as words can be, but put them together, side by side, and they have the power to haunt you for the rest of your life.

如果”和“怎样”是两个毫无威胁的词,但是把它们连着放到一起,它们就能让你余生都魂牵梦萦。

What if? What if? What if?

如果这样了又会怎样?如果这样了又会怎样?如果这样了又会怎样?

I don’t know how your story ended, but if what you feel then was true love, then it’s never too late. If it was true then, why wouldn’t it be true now? You need only the courage to follow your heart. I don’t know what a love like Juliet’s feels like, a love to leave loved ones for, a love to cross oceans for, but I’d like to believe, if I ever were to feel it, that I have the courage to seize it. And, Claire, if you didn’t, I hope one day that you will.

我不知道你的故事最后怎样了,但要是你本觉得那是真爱,那就永远不晚。曾经的真爱如今为何不能再续前缘?你需要的仅仅是勇敢听从自己的心。我不知道朱丽叶那样的爱情是什么感觉,那种爱值得离家出走,值得跨越重洋。但我相信,要是我遇到过这样的真爱,我会有勇气去把握住它。而且克莱尔,要是你曾经错过,我希望将来你会把握住。

All my love,

Juliet
如果这样了又会怎样, 真爱即使在暮年之时再相遇也不会太迟[em]e328525[/em]. 这样美好的爱情即使生活中不会真正存在也让看了这部电影的人心生温暖.
最后 这个是作业 求赞求转发[em]e327770[/em]

评论